miércoles, 2 de marzo de 2016

Tema 5. Teoria.

LA WEB 2.0

1. DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0.


La Web 1.0 presenta les següents característiques:

  • Pàgines Web estàtiques.
  • Els continguts són produïts pel Webmaster.
  • L'arquitectura de treball és Client-Servidor.
  • Visualització  de continguts mitjançant un navegaor web.
  • L'usuari solament pot llegir el contingut.
  • És necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador.

La Web 2.0 presenta les següents característiques:
  • Gran interacció entre els usuaris.
  • La plataforma de treball és la pròpia pàgina web (no es necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador).
  • Contingut dinàmic.
  • Visualització mitjançant navegador, Lector Rss.
  • L'escriptura Web es compartida.
  • La unitat mínima de contingut és el post o article.
  • Tots són autors de la informació.

2. APLICACIONS DE LA WEB 2.0.
Aplicacions de la Web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina:
  • Per a expressar-se, crear i publicar:Blogs, Wikis.
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlideShare.
  • Xarxes Socials: Second Life, Twiter, Facebook.
  • Per a accedir a informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.

3. IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0.
  • És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació.
  • Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
  • Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal.
  • Permet investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre.
  • Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
  • Hi ha més interés i motivació.
  • Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
  • Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Millora competències digitals (cercar, precessar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario