domingo, 14 de febrero de 2016

Tema 2. Teoría.

INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRÍCULO.

1. PARADIGMES EDUCATIUS.

- Paradigma conductista. Màquina que aprén conductes mesurables, observables i quantificables.
- Paradigma cognitius. Organisme que desenvolupa procesos cognitius i afectius.
- Paradigma ambientalista. Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.
- Paradigma constructivista. Organisme que desenvlupa procesos cognitius i afectius en un escenari d'aprenentatge.

2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L'ENSENYAMENT.

- El currículum es considera tancat i obligatori.
- Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.
- Els aprenentatges compexos es poden descompondré en tasques més simples.
- L'avaluació dels resultats se centre en el producte final, sense tenis en compte el procés.
- La motivació depén de reforços externs.

3. EVOLUCIÓ DE MODEL D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE.

Aprenentatge com adquisició de coneixement.

- Aprendre és adquirir coneixements.
- El profesor transmet la información.
- El control de l'aprenentatge està en mans del profesor.
- Els continguts están centrats en el currículum,
- El paper del profesor és ensenyar, transmetre coneixements.
- El paper de l'alumne és adquiri-los.

Aprenentatge com construcció de significat.

- L'avaluació no es centra només en el producte de l'aprenentatge sinó també en el procés.
- El paper del profesor és intervindre en l'aprenentatge de l'alumne.
- El paper de l'alumne és aprendre a aprendre.
- L'alumne com subjecte autònom, el control de l'aprenentatge està en les seves mans des del principi.
- L'aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva.
- Importen els continguts però també els procesos.

4. PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÓ DE LES TIC.

- Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex, fins al mes elemental ha d'estar justificat segons el procés comunicatiu.
- L'aprenentatge no depén del mitjà, sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
- Abans de plantejar-nos què mitjà utilizar, hem de plantejar-nos per qui, com ho anem a usar y què pretenem d'ell.
- Cap mitjà funciona en el buit, sinó en un context complex.
- Els mitjans són transformadors de la realitat.

5. NOUS ROLS DEL PROFESSORAT.

- Dissenyador.
- Avaluadors i seleccionadors de les TIC.
-Consultors d'informació.
- Orientadors.
- Avaluadors de forma continua.

6. DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ DIGITAL.

- Investigadors. Ús de les eines TIC per a la invertigació i el treball acadèmic.
- Crítica. Capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les TIC.
- Pla de publicació. Habilitat per difondre i publicar información.
- Recursos. Coneixement de formes i métodes d'accés a recursos informacionals.
- Tecnologies incipients. Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents.
- Socioestructural. Comprensió de la situación i producción de la información.
- Eines. Coneixement i ús de programari i programes multimèdia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario