miércoles, 17 de febrero de 2016

Tema 3. Teoria.

DOCÈNCIA VIRTUAL: E-LEARNING I B-LEARNING.

1. QUÈ ÉS E-LEARNING?

- Formació que utilitza la xarxa tecnològica de distribucció de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet).
- Un ensenyament a distancia obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix internet.
- Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.


2. CARACTERÍSTIQUES E-LEARNING.


- L'ús de navegador Web per accedir a la informació.
- Aprenentatge molt recolzat en Tutories.
- Materials digitals i aprenentatge flexible.
- Ús de protocols TCP i HTTP per facilitar la comunicación.
- Aprenentatge mitjançant PC.
- Aprenentatge individualitzar versus col·laboratiu interactiu.
- Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
- Conexió profesor-alumne separats per espai temps.
- Multimèdia/Hipertextual-Hipermedia.


3. AVANTATGES E-LEARNING.


- Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
- Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
- Permet la deslocalització del coneixement.
- Facilita l'autonomia de l'estudiant.
- Propicia una formació "Just in Time"
- Afavoreix una formació multimèdia.
- Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- Estalvia costos i despaçaments.
- Facilita l'us dels materials en diversos cursos.
- Facilita una formació grupal i col·laborativa.


4. INCOVENIENTS E-LEARNING.


- Mñes inversió de temps per part del profesor.
- Mínimes competències tecnològiques de profesor i alumne.
- Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge auònom.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeixen adequat de profesor/alumne.
- Requereix més treball del convencionalismo.
- Baixa qualitat de molts continguts.


5. QUÈ ÉS B-LEARNING?


- Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten, 2003).
- Combinació de les clases magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistrament de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'anssenyament (Brodsky, 2003).
- Qualsevol posible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemas específics (Brennan, 2004).
- Les e-eines cominades amb altres més convencionals, el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgant les tutories presencial i pel model tradicional (Amar, 2007).


6. ASPECTES IMPORTANTS D'UN SISTEMA B-LEARNING.


- Cal incloure en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes están conectats.
- La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
- Permet adquirir coneixements tècnics funcionats.
- No s'aprèn en solitari, sinò en solidari en comunicación amb les altres mitjaçant fórums, xats, etc.
- Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'enssenyament presencial com a distancia.
- Permet la formació de professionals amb competencia integrals, círitc, creativitat i coneixement de la societat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario