1. QUÈ ÉS LA VIDEOCONFERÈNCIA?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultaneja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactica a persones que es troben geogràficament distants cin si estiguessin en un mateix lloc de reunió.
- És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
- És un mitjà sicron que afavoreix a interacció en temps real.
- Permet una comunicació bidereccional.
- Facilita la comunicació independet de l'espai.
- Permet incorporar diferents tipus de recursos.
- Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre momento.
2. TIPUS DE VIDEOCONFERÈNCIES:
En funció del suport tecnològic:- Tipus 1. Sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal·lació de ningún programa o plugin per al navegador.
- Tipus 2. Sistemes de videconferència basats en la web que necessiem u plugin per funcionar.
- Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
- Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats.
- Videoconferència miltupunt. Més de dos equips connectats.
3. AVANTATGES I DESAVANTATGES DE LES VIDEOCONFERÈNCIES .
Avantatges:
- Facilita la comunicació entre persones situades geogràficament distants.
- Poden incorporar-se a la classe recursos externs.
- Millora el nivell de productivitat d’una organització, facilitant la comunicació corporativa.
- Permet la permanència de l’estudiant en el seu medi natural.
- Permet organitzar més ràpidament les reunions.
- Poden participar més persones de l’organització en la toma de decisions.
- Facilita el desenvolupament d’experiències multiculturals.
- Facilita el record de la informació i la motivació de l’estudiant.
- Pot incorporar diferents tipus de mitjans.
Desavantatges:
- Costos dels equips i línies utilitzades.
- Falta d’experiència del professorat en la seua utilització.
- Necessitat de què el professor i el alumne tingan un mínim de competència para el maneig tècnic dels equips.
- Preparació psicològica i didàctica del mestre para saber interaccionar.
- Qualitat tècnica de la imatge i sons emesos (ample de banda).
- El docent necessita tindre una bona preparació didàctica per a aconseguir la participació i la interacció de l’estudiant. En cas contrari els alumnes es podran avorrir.
4.
APLICACIONS EDUCATIVES.
Educació a distància:- Cursos lliçons i tutories.
- Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
- Tutoria remota per atenció personal.
- Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
- Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
- Panell de discussió.
- Un expert respon qüestions.
- Esdeveniments remots.
- Contacte amb investigadors del camp.
- Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
- Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
- Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
- Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
- Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
- Observació de practiques i discussió posterior.
- Cursos per a professors en servei.
- Tutorització de practiques remotes.
- Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries:
- Sessions Parlamentàries.
- Suport a interessos especials.
- Educació d'adults.
- Trobades virtuals amb personalitats.
5. EINES DE VIDEOCONFERÈNCIA.
- Skype. És un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un ordinador a un altre a través d'internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
- Ichat. És un programa de MAC per realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-ho amb PC. És un programari gratuït.
- Adobe connect. És la de suite de Adobe de pagament que permet, segons les versions, la possibilitat d'establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
6. CRITERIS
PER A L'AVALUACIÓ DE LES VIDEOCONFERÈNCIES.
- Funcionament d'equip.
- Tècniques i estratègies emprades.
- Coordinació amb el personal responsable.
- Presentació.
- Materials que s'han emprar durant la videoconferència.
- El temps.
7. FASES
PER A LA REALITZACIÓ DE LA VIDEOCONFERÈNCIA.
1. Preparació:
toma de contacte.
2. Desenvolupament:
tindre en compte la diversificació de les activitats, cura amb el temps
d'intervenció...
3. Activitats d'extensió: realització de les activitats per part de
l'estudiant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario