miércoles, 6 de abril de 2016

Tema 9. Teoria.

LA VIDEOCONFERÈNCIA.

1. QUÈ ÉS LA VIDEOCONFERÈNCIA?
El conjunt de programari i maquinari que permet la connexió simultaneja en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactica a persones que es troben geogràficament distants cin si estiguessin en un mateix lloc de reunió.

  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia.
  • És un mitjà sicron que afavoreix a interacció en temps real.
  • Permet una comunicació bidereccional.
  • Facilita la comunicació independet de l'espai.
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos.
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre momento.
2. TIPUS DE VIDEOCONFERÈNCIES:
En funció del suport tecnològic:
  • Tipus 1. Sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal·lació de ningún programa o plugin per al navegador.
  • Tipus 2. Sistemes de videconferència basats en la web que necessiem u plugin per funcionar.
  • Tipus 3. Sistemes de videoconferència basats en escriptori.
En funció del nombre de conexions que es realitxzen:
  • Videoconferència punt a punt. Existeixen dos equips connectats.
  • Videoconferència miltupunt. Més de dos equips connectats.

3. AVANTATGES I DESAVANTATGES DE LES VIDEOCONFERÈNCIES .
Avantatges:
  • Facilita la comunicació entre persones situades geogràficament distants.
  • Poden incorporar-se a la classe recursos externs.
  • Millora el nivell de productivitat d’una organització, facilitant la comunicació corporativa.
  • Permet la permanència de l’estudiant en el seu medi natural.
  • Permet organitzar més ràpidament les reunions.
  • Poden participar més persones de l’organització en la toma de decisions.
  • Facilita el desenvolupament d’experiències multiculturals.
  • Facilita el record de la informació i la motivació de l’estudiant.
  • Pot incorporar diferents tipus de mitjans.
Desavantatges:
  • Costos dels equips i línies utilitzades.
  • Falta d’experiència del professorat en la seua utilització.
  • Necessitat de què el professor i el alumne tingan un mínim de competència para el maneig tècnic dels equips.
  • Preparació psicològica i didàctica del mestre para saber interaccionar.
  • Qualitat tècnica de la imatge i sons emesos (ample de banda).
  • El docent necessita tindre una bona preparació didàctica per a aconseguir la participació i la interacció de l’estudiant. En cas contrari els alumnes es podran avorrir.
4. APLICACIONS EDUCATIVES.
Educació a distància:
  • Cursos lliçons i tutories.
  • Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre.
  • Tutoria remota per atenció personal.
  • Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
  • Cursos oferts fora de l'horari per a estudiants que no poden assistir en l'horari normal.
Consulta d'experts:
  • Panell de discussió.
  • Un expert respon qüestions.
  • Esdeveniments remots.
  • Contacte amb investigadors del camp.
  • Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d'esdeveniments.
Projectes Multicentre:
  • Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
  • Debats i conferències d'investigació compartits per diverses escoles.
  • Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
  • Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius.
Activitats professionals:
  • Observació de practiques i discussió posterior.
  • Cursos per a professors en servei.
  • Tutorització de practiques remotes.
  • Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries:
  • Sessions Parlamentàries.
  • Suport a interessos especials.
  • Educació d'adults.
  • Trobades virtuals amb personalitats.
5. EINES DE VIDEOCONFERÈNCIA.
  • Skype. És un programa que has d'instal·lar en l'ordinador i et permet realitzar trucades d'un ordinador a un altre a través d'internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies.
  • Ichat. És un programa de MAC per realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-ho amb PC. És un programari gratuït.
  • Adobe connect. És la de suite de Adobe de pagament que permet, segons les versions, la possibilitat d'establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions.
6. CRITERIS PER A L'AVALUACIÓ DE LES VIDEOCONFERÈNCIES.
  • Funcionament d'equip.
  • Tècniques i estratègies emprades.
  • Coordinació amb el personal responsable.
  • Presentació.
  • Materials que s'han emprar durant la videoconferència.
  • El temps.
7. FASES PER A LA REALITZACIÓ DE LA VIDEOCONFERÈNCIA.

1.      Preparació: toma de contacte.
2.      Desenvolupament: tindre en compte la diversificació de les activitats, cura amb el temps d'intervenció...
3.      Activitats d'extensió: realització de les activitats per part de l'estudiant.







No hay comentarios:

Publicar un comentario