WEBQUEST
1. DEFINICIÓ DDE WEBQUEST:
2. TIPUS DE WEBQUEST:
1. DEFINICIÓ DDE WEBQUEST:
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
- Una activiatt de recerca d'informació de forma guiada.
- L'activitat se centra eb l'ús de la informació, anàlisi,síntesi més que en a recerca.
- Els alumnes treballen autònament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
Webquest a curt termini:
(menys o igual a una setmana, el que són dues o tres sessions)
(menys o igual a una setmana, el que són dues o tres sessions)
- És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de calsse.
Webquest a llarg termini:
(més d'una semana)
(més d'una semana)
- Es disseya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
- Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
Altres tipus de Webquest són:
- Miniquest. És una opció reduïda de les Webquest, que es realitzen en una sessió de la classe (escenari, tarea i producte).
- Blogquest. És una Webquest que integra l'ús del blog.
- Tubequest. És una Webquest basada en el visionat de vídeos de Youtube.
- Earthquest. És una Webquest basada en la realització de viatges virtuals a partir de Google Earth.
- Geoquest. És una Webquest contextualitzada en un escenari geogràfic, amb mapes digitals.
3. PARTS D'UNA WEBQUEST.
- Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a toto el grup.
- Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest.
- Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Crear una pàgina i explicar breument els objectius de cada activitat.
- Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. S'haurà de fer una rubrica.
- Conclusió, on apareixen ues reflexions finals.
- Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en clase.
4. EXEMPLES D'UNA WEBQUEST.
- Alumnes moguts (https://sites.google.com/site/alumnesmoguts/). En aquest cas, apareix una guia didàctica i si nosaltres volem, a la nostra pràctica podem posar una.
- Cuidem el planeta (http://sites.google.com/site/cuidemelplaneta/).
- EDUTIC Webquest (http://www.edutic.ua.es/edutic-webquest/http://www.edutic.ua.es/edutic-webquest/). Aquesta web ens pot servir de referència a l'hora de crear la nostra. Aquí trobem molts tipus de recursos educatius interesants.
5. DEFINICIÓ DE LA CAÇA DEL TRESOR.
- La caça del Tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les queals poden estraure's o inferir-se respostes .
- Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tot els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
- Són una eina TIC excel·lent oer a utilitzar-se en el saló de les classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
- Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per aixó són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario