miércoles, 6 de abril de 2016

Tema 8. Teoria.

WEBQUEST

1. DEFINICIÓ DDE WEBQUEST:

  • Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
  • Una activiatt de recerca d'informació de forma guiada.
  • L'activitat se centra eb l'ús de la informació, anàlisi,síntesi més que en a recerca.
  • Els alumnes treballen autònament construint el coneixement.
  • El docent orienta tot el procés.
2. TIPUS DE WEBQUEST:

Webquest a curt termini:
(menys o igual a una setmana, el que són dues o tres sessions)
  • És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
  • Es dissenya per a ser acabat d'un a tres periodes de calsse.
Webquest a llarg termini:
(més d'una semana)
    • Es disseya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
    • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
    Altres tipus de Webquest són:
    • Miniquest. És una opció reduïda de les Webquest, que es realitzen en una sessió de la classe (escenari, tarea i producte).
    • Blogquest. És una Webquest que integra l'ús del blog.
    • Tubequest. És una Webquest basada en el visionat de vídeos de Youtube.
    • Earthquest. És una Webquest basada en la realització de viatges virtuals a partir de Google Earth.
    • Geoquest. És una Webquest contextualitzada en un escenari geogràfic, amb mapes digitals.
      3. PARTS D'UNA WEBQUEST.
        • Introducció, que presenta el plantejament general de la Webquest a toto el grup.
        • Tasca, s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest, allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest.
        • Procés, on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos. Crear una pàgina i explicar breument els objectius de cada activitat.
        • Avaluació, on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. S'haurà de fer una rubrica.
        • Conclusió, on apareixen ues reflexions finals.
        • Orientacions per al professor, on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en clase.
        4. EXEMPLES D'UNA WEBQUEST.
        5. DEFINICIÓ DE LA CAÇA DEL TRESOR.
        • La caça del  Tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o pàgines web de les queals poden estraure's o inferir-se respostes .
        • Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tot els coneixements que s'han desenvolupat en els passos anteriors.
        • Són una eina TIC excel·lent oer a utilitzar-se en el saló de les classes sota el principi que "primer és la metodologia i després la tecnologia".
        • Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per aixó són necessàries revistes, periòdics i/o llibres.

        No hay comentarios:

        Publicar un comentario